Świeże kiełki

Kanapka okryta z wierzchu kołderką z kiełków to doskonała przekąska na lunch w pracy, czy drugie śniadanie w szkole. Są to produkty spożywcze szczególnie bogate w cenne składniki odżywcze. W takiej postaci rośliny posiadają bardzo dużą i silnie skondensowaną ilość witamin, aminokwasów, błonnika, chlorofilu oraz składników mineralnych. Dostarczają organizmowi prawdziwy zastrzyk energii i są idealnym rozwiązaniem na urozmaicenie diety w „przednówku”. Kiełki brokuła, lucerny, czy fasoli Mung są lekkostrawne i dobrze przyswajane przez organizm. Poza walorami smakowymi stanowią doskonałą dekorację zup, dań warzywnych, sosów i past.

Kiełki brokułu

Kiełki brokuła, podobnie jak brokuł oraz inne rośliny z rodziny krzyżowych zawierają sulforafan – substancję zapobiegającą powstawaniu raka, a także, w pewnych przypadkach, powstrzymującą rozwój komórek nowotworowych.

Kiełki fasoli Mung

Fasola Mung, podobnie jak inne rośliny strączkowe jest nieocenionym źródłem białka. Dzięki obecności niezbędnych w procesie kiełkowania enzymów białko to jest łatwoprzyswajalne, same kiełki zaś znacznie lżej strawne niż fasola.

Kiełki lucerny

Polecane są kobietom w okresie ciąży i karmienia, a także osobom niejedzącym mięsa.

Kiełki rzodkiewki

Kiełki rzodkiewki mają opinię wspaniałego leku na przeziębienie. Zawdzięczają ją nie tylko dużej zawartości witaminy C (kiełki zawierają jej 2,5 raza więcej niż korzeń rzodkiewki), ale również działaniu wykrztuśnemu.

Kiełki słonecznika

Kiełki słonecznika dostarczają organizmowi fosforu i wapnia, a więc substancji mineralnych wzmacniających kości i zęby oraz żelaza niezbędnego w procesie krwiotwórczym.

STIR FRY – kiełki na patelnię

Jest to świetna mieszanka kiełków fasoli Mung, ciecierzycy i dwóch rodzajów soczewicy. Kompozycja smaków uwalnia się pod wpływem obróbki termicznej – polecane podawanie na ciepło.

MIX – mieszanina kiełków

Wyśmienita do spróbowania „na początek” mieszanka kiełków rzodkiewki, lucerny i soczewicy.